Google Buzz

20 martie 2010 |

Nu fac un secret din faptul că sunt unul dintre cei ce apreciază produsele Google şi le foloseşte, atât ca aplicaţii individuale, dar şi ca aplicaţii interconectate.
Pentru cei ce utilizează un pachet de aplicaţii Google, avantajele sunt evidente. De aceea am observat întotdeauna ce apare nou.
Google are o filozofie de dezvoltare interesantă. Viziunea sa generală este un puzzle. La prima vedere se pare că unele aplicaţii apar la întâmplare. Nu e adevărat. Toate aplicaiile pe care Google le oferă (majoritatea freeware), au un scop clar: interconectarea.
Dacă în viziunea tradiţională, promovată multă vreme de Microsoft, lucrurile interesante se întâmplau pe PC, viziunea care se impune din ce în ce mai mult este că lucrurile interesante se întâmplă online.
Dacă la început asta părea o fantezie, iată că am ajuns vremea în care devine din ce în ce mai evident că mulţi utilizatori se regăsesc în această realitate.
Una dintre consecinţele acestei schimbări de paradigmă este creşterea exponenţială a necesităţii de comunicare.
Luaţi în consideraţie succesul reţelelor sociale, a numărului de bloguri, a mesajelor generate de device-urile mobile, şi interconectarea nu mai este un moft, ci o necesitate clară.
Facebook şi Twitter au dovedit, prin succesul lor, că acest domeniu nu mai este doar al adolescenţilor, ci devine o modalitate de lucru inclusiv pentru entităţi mai mici sau mai mari, care vor să-şi crească "vizibilitatea".
Mulţi se întrebau cum va răspunde Google la succesul Facebook şi Twitter.
S-a dovedit că Google acţionează câteodată şi deschide drumuri, iar altă dată reacţionează, fie cumpărând acele entităţi, fie aruncând în luptă produse proprii.
Avem exemple suficiente. A cumpărat Youtube sau Blogger, dar a preferat să construiască un browser nou.
Răspunsul la cele două reţele sociale menţionate se numeşte Google Buzz.
Cu siguranţă că a fost o muncă de creaţie, însă ea a fost uşurată de acumulările de până acum.
Părerea mea personală este că a fost un răspuns mai bun decât să cumpere Facebook sau Twitter.
Google Buzz este mai mult decât cele două la un loc. Curba învăţării va face ca să dureze puţin acceptarea lui, dar sfatul meu este să-i acordaţi atenţie.
Am vrut să scriu despre Google Buzz mai demult, dar am decis să aştept până când "îl încerc" şi eu. Dacă aveţi ceva timp, iată o prezentare detaliată a lui Google Buzz.

0 comments:

Trimiteți un comentariu

Îţi mulţumesc pentru comentariul tău!