Semidocţii

20 mai 2010 |

Nu mi-e teamă de oamenii învăţaţi. Ei au parte de admiraţia mea pentru înţelepciunea şi ştiinţa lor.
Nu mi-e teamă de oamenii neînvăţaţi. Bunul lor simţ îi face să aibă măsură şi merită respectul meu pentru aceasta.
Teamă mi-e de semidocţi. Ei sunt o plagă pentru toţi. Nu au nici înţelepciune, nici bun simţ.
Le ştiu pe toate, se pronunţă asupra tuturor subiectelor, dau verdicte în orice speţă.
Sunt un fel de oracole limbute care învârt vorbele mai abitir ca politrucii comunişti şi sunt mai cruzi ca Torquemada.
Sunt ca muştele în undelemn. Acresc totul.
Lipsa gunoiului şi a mizeriei le este însă fatală.

4 comments:

marius spunea...

Ai dreptate frate Mitrut.Si eu ma lovesc aproape in fiecare zi de asemenea oamenii,care cred ca fara ei nu merge nimic si le stiu pe toate.Ce este mai dureros ca am gasit si printre crestini,asemenea oameni,care nu stiu altceva numai sa ,,devoreze" si sa ,,distruga" tot ce este bun.Asta e viata si unii nu isi dau seama ca vine o vreme cind cel de sus,face dreptate.Noi trebuie sa fim oamenii lui DUMNEZEU,prin tot ce facem.Semidocti apar atunci cind la unii oamenii, li se da prea multa atentie prin tot ce fac.
Sa nu se uite ca la fiecare vine o zi in care vom sta inaintea DOMNULUI la JUDECATA.

Anonim spunea...

Absolut de acord. Si adaog ca, din pacate, scolile romanesti, dar si bisericile, s-au specializat in prodcerea unor asemenea specimene. De aceea este atita inflatie de ele. Iar cind acestea ajung in presa (unde este plin de asemenea mostre) sau blogosfera (no comment!) atunci sa te tii.

Jurnalul lui Mitrut spunea...

Marius,
Ai prins in cuvinte o idee importanta cand ai spus ca unora li se da prea multa atentie.
Si eu cred ca semidoctii capata avergura si cu complicitatea noastra.

Jurnalul lui Mitrut spunea...

DanutM,
Tocmai aici e durerea. Ca a devenit o boala de sistem.
Asta ridica automat o intrebare: in ce masura matricea societatii influenteaza modelul unor institutii definitorii pentru formarea oamenilor?
Nu atat raspunsul ar fi important, cat analiza in sine a acestei chestiuni.
In mod normal scoala si biserica ar trebui sa fie elemente formatoare, nu care iau "chipul si asemanarea" societatii, ci cele ce modeleaza "chipul si asemanarea" societatii.

Trimiteți un comentariu

Îţi mulţumesc pentru comentariul tău!